Cessna 182 Skylane
Túto Cessnu som dostal od mojej manželky a synov na 40-ku.Kúpil som do modelu odporúčaný motor ASP 8,3 ccm,štvortakt a tešil som sa aký realistický zvuk bude mať moja nová Cessna.Ale ten motor je v tomto modely na hranici výkonu.Pri každom náklone pri zatáčaní padla po krídle.To ma trocu sklamalo,ale dal som tam MVVS 7,5 ccm z odstrojenej 150-ky(tej ťažkej),a už lietala.Podľa môjho odhadu treba do tejto Cessny od Číňanov aspoň desiatku štvortakt.Po výmene motora už lietala lepšie,štarty bez problémov,ale s pristávaním boli problémy.Na voľnobeh nebolo s ňou šance normálne pristáť.Ale keďže som tvrdohlavý a nechcel som nechať ležať niekde na skrini taký pekný model,rozhodol som sa urobiť nové krídla.Začal som vyrábať krídla podobné,ako má Cessna 150,upravil som rozpätie na 177 cm(pôvodne 160 cm),a krídla budú mať väčšiu hlbku o krídelká a klapky ako pôvodné krídla.Samozrejme som musel pridať ďalšie dve servá,na ovládanie klapiek.Ešteže mám v tomto modely prijímač AR 7000.Keď dokončím nové krídla,urobím zopár fotiek a napíšem ako sa správa Cessna po úprave.Krídla sú hotové,pridávam zopár fotiek.Akurát som zabudol namontovať vzpery.Dnes,30.5.2010 som chcel ísť zalietať Cessnu s novými krídlami,ale počasie nedovolilo.Keď sa počasie zlepší polietam,napíšem.Konečne som Cessnu zalietal,ale ešte treba pár štartov na jemné doladenie.Momentálne je to môj najlepšie lietajúci model.Bezproblémové štarty,kľudný let a super pristávania-až na ten motor.Z piatych štartov dva krát zhasol za letu.Je to neustále ladenie.Jeden známy mi povedal "keď chceš lietať,nemal si si kupovať MVVS,to nie sú motory na lietanie,ale na ladenie"-a mal pravdu.Aké je to polietanie,keď stále trpnete,či vám nezhasne motor.Naštval som sa a dal som tam miesto MVVS ,SC-čko 7,5ccm z rozostavanej 150-ky.Tam som kúpil 11,5 ccm štvortakt.Aby som vyrovnal váhový rozdiel(MVVS-378 gr. a SC 450 gr.),vyhodil som z modelu bat.GP 2000 mAh,a nainštaloval som Max Bec a 1800 mAh dvojčlánok Li-pol,a ešte som zhodil bačkory.Bez nich nie je Cessna taká pekná,ale o to lepšie pristáva.Po týchto úpravách sa zmenilo plošné zaťaženie zo 78gr. na 72gr. na dm štvorcový.Ešte doladiť tú čínsku 7,5-ku a ideme na skúšobný let s novým motorom.Dúfam že to boli posledné úpravy,lebo už na to nemám nervy.Na tomto modely som sa poučil a beriem si k srdcu dve veci,ktorých sa budem držať.Nikdy si nekúpim čínsku stavebnicu,a nemám záujem o motor značky MVVS.Možno niekto má iné skúsenosti,ale ja mám doma MVVS:3,5-2 ks/4,6-1 ks/7,5-1 ks/12,7-1 ks.Zatiaľ som bol spokojný s jednou 3,5-kou,ostatné motory som musel povymienať v modeloch za Čínu a 12,7ide do Tornada-dúfam že aspoň tá ma nesklame.Časom pridám foto Cessny z polietania-možno aj video.